Victoria Beckham debiutuje w domu, aby uczcić dekadę mody

17 września 2018 0 By Monix

Nieznana w świecie mody Victoria Beckham wprowadziła w 2008 roku swoją markę VB w Nowym Jorku, po drugiej stronie Atlantyku, ze swojej ojczystej Wielkiej Brytanii.

Dziesięć lat później po raz pierwszy w niedzielę na London Fashion Week, w triumfalnym powitaniu pewnego rodzaju domu dla już powszechnie szanowanego projektanta i przedsiębiorcy.

Była piosenkarka Spice Girls nadzoruje imperium składające się z czterech linii odzieżowych, ponad 400 punktów sprzedaży detalicznej w ponad 50 krajach oraz biur w Londynie i Nowym Jorku.

Pokaz, w dużej mierze zamknięty dla fotografów prasowych, odbył się w galerii sztuki współczesnej obok jej sklepu w dzielnicy pluszowego Mayfair w centrum Londynu.

Oczywiście jej mąż, angielski supergwiazda piłki nożnej David Beckham i ich czwórka dzieci – Brooklyn, Romeo, Cruz i Harper – byli w pierwszym rzędzie. “Dzisiaj jest kamieniem milowym: nasza 10-letnia rocznica i mój pierwszy występ w Londynie”, powiedział Beckham.

“Jestem naprawdę szczęśliwa, że mogę świętować ten sezon w domu”. Na początku Beckham, wieloletnia fashionistka, stanęła przed trudnym wyzwaniem: przekonać konkurencyjną i wymagającą branżę, że może wywrzeć trwałe wrażenie na fanów niefortunnej mody.

Korzystając z okazji, aby przewyższyć swój status gwiazdy pop i żony piłkarza, stopniowo zdobyła szerokie uznanie, nawet ze strony takich gwiazd mody jak Karl Lagerfeld, twórczy geniusz Chanel. “Wielu postrzegało ją jako kolejny przykład celebrytów, którzy chcą mieć modę bez formalnego treningu mody”, powiedział AFP Andrew Groves, profesor projektowania mody na Uniwersytecie Westminster.

“Poprzez ciężką pracę i determinację udowodniła, że ci pierwsi krytycy się mylą”.

Ewolucja

Na sezon wiosna-lato 2019 Beckham powraca do klasycznego szyku, który sprawił, że stała się znana w branży.

“Ta kolekcja patrzy wstecz, ale także w przyszłość – eksploruje kody marki, tożsamość, którą zbudowałem przez 10 lat od mojego pierwszego pokazu”, powiedziała.

“Płynne linie, mieszanka męskości i kobiecości, druk, ciekawa mieszanka niezwykłych kolorów – to są nasze kody”.

Jej kolekcja gra na kontrastach mieszając ulubione odcienie, czerń, biel i szarość, z eterycznymi odcieniami błękitu i rubinu.

“Jest to również kolekcja o wyborze: są smukłe i szerokie spodnie, spódnice midi i full-length, formy wyprofilowane i dopasowane do sylwetki. Brokat i satyna, krawiectwo i płynność”, powiedziała.

“W tym wszystkim jest lekkość i nowoczesność. Chodzi o to, aby ubierać nie naszą kobietę, ale nasze kobiety – odzwierciedlone w naszej obsadzie w tym sezonie, jak również osadzone w ubraniach”.

Uśmiechnięty na koniec pokazu Beckham udał się bezpośrednio do rodziny, aby pocałować swoją rodzinę, a następnie powitać zaproszonych gości.

W ciągu dekady Beckham, lat 44, odważyła się na akcesoria, rozszerzyła sprzedaż międzynarodową i internetową oraz zwielokrotniła współpracę z takimi firmami jak Reebok, Target i Estee Lauder.

Jej styl również ewoluował, od szykownego klasycyzmu, który wyznaczył jej pierwsze kroki w kierunku haute couture, po bardziej odważne cięcia i żywe kolory – neonowy pomarańczowy, miętowy zielony, liliowy – nowszych ofert.

Imperium

“To była niesamowita podróż, nawet wtedy, gdy wszystko może być trudne” – powiedziała niedawno dziennik The Daily Telegraph. Musiałam się uczyć niesamowicie szybko”, powiedziała niedawno gazecie The Daily Telegraph.

Twierdzi, że sekretem jej sukcesu jest niestrudzona etyka pracy i wsparcie rodziny.

W wywiadzie dla The New York Times Magazine z 2013 roku Beckham powiedziała, że ambicją jej marki jest “powiększanie i powiększanie”.

Było to o krok bliżej w 2017 roku wraz z utworzeniem jej Victoria Beckham Limited (VBL) dzięki zastrzykowi w wysokości 30 milionów funtów szterlingów (39 milionów USD, 34 miliony euro) od firmy private equity NEO Investment Partners.

Według magazynu Business of Fashion marka wyceniona została na 100 mln GBP.

VBL będzie jednak dążyć do zmniejszenia strat, które na koniec 2016 roku wyniosły 8,5 mln GBP – prawie dwukrotnie więcej niż w roku poprzednim, zgodnie z najnowszymi wynikami finansowymi.

Jeśli chodzi o Spice Girls, najsłynniejsze dziewczęta w historii przekształciły w 13-dniową trasę w 2019 roku, ale bez “Posh Spice”, która, jak podają brytyjskie media, narysowała linię pod swoim pierwszym życiem jako gwiazda popu.